خوش آمديد

آیا شما می توانید قله اورست را صعود کنید؟

آیا شما می توانید قله اورست را صعود کنید؟



اورست

آیا یک آزمایش می‌تواند مشخص کند که شما توانایی صعود اورست را دارید؟ صعود به ارتفاعات بلند به دلایل مختلف می‌تواند خطرناک باشد، اما مهمترین دلیل آن چگونگی پاسخ بدن شما به کاهش اکسیژن است. تقریبن یک سوم کسانی که بالاتر از 2500 متر می‌روند نشانه‌هایی از بیماری ارتفاع را نشان می‌دهند. و بین یک تا دو درصد به شرایط خطرناک می‌رسند.


تا به حال، روشی برای شناختن 30 درصد افرادی که عوارض سردرد، حالت تهوع، سرگیجه ،خستگی کاهش اشتها و سایر علایم بیماری] ارتفاع[ را نشان  می‌دهند وجود نداشته است، اما امروز گروهی از محققان آزمایشی را معرفی می‌کنند که مشخص می‌کند که چه کسانی دچار بیماری ارتفاع حاد می‌شوند.


در حال حاضر، این آزمایش فقط بعد از 4 ساعت حضور در ارتفاع بالا قابل انجام است. آزمایش‌های آینده- امیدوارانه-  می‌تواند کسانی را که ارتفاع برای آنان خطرناک است، حتی قبل از رسیدن به بیس‌کمپ مشخص کند.


 سرپرست تیم تحقیقاتی دکتر روزا برونو (Rosa Bruno) در یک کنفرانس خبری می‌گوید: نتایج ما نشان می‌دهد که شناسایی اشخاص مستعد بیماری ارتفاع، به منظور تجویز تمرین‌ها و داروهای ویژه، امکان‌پذیر است. او اضافه می‌کند: بنابراین ما می‌توانیم تجویز دارو ( به دلیل عوارض جانبی) را به کسانی که واقعن به آن نیاز دارند، محدود کنیم و راهکارهایی مانند اجتناب از ارتفاع بلند یا زمان بیشتر به منظور هم‌هوایی به آنها بدهیم.


نکته کلیدی ترکیب دو پاسخ فیزیولوژیکی بدن به ارتفاع است: اکسیژن اشباع در خون و عملکرد انقباضی(سیستولیک) بطن راست قلب. با اندازه‌گیری جداگانه این دو پارامتر نمی‌توان بیماری ارتفاع را پیش‌بینی کرد اما با سنجش همزمان هر دو می‌توان آن‌را پیش‌بینی کرد.


 دکتر برونو می‌گوید: آزمایش بسیار ساده و سریع است: اکسیژن اشباع به سادگی و بوسیله هرکسی می‌تواند اندازه گرفته شود و یک ماشین التراسوند ارزان‌قیمت و قابل حمل نیز برای اندازه‌گیری بطن قلب کافی است. او اضافه می‌کند: در گام‌های آینده آزمایش در زمان‌های اقامت کوتاهتر و یا ایجاد کمبود اکسیژن بافت‌ها به صورت  آزمایشی( که در آزمایشگاه بوسیله ماسک و تنفس  هوایی که اکسیژن آن کاهش یافته است انجام می‌شود) همان اطلاعت مفید را خواهد داد. اگر نتایج خوبی ( با تعداد بیشتر) در آزمایش‌های بعدی به دست بیاوریم، این آزمایش ساده می‌تواند در آینده نزدیک استفاده شود.



انجمن پزشکی کوهستان ایران


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره سايت

  • کار در ارتفاع و دسترسی با طناب

    انجام هرگونه فعالیت کار در ارتفاع برای ادارات، شرکتها، مجتمع های مسکونی و انجام پروژه های کار در ارتفاع بدون داربست، برپایی کارگاههای کار در ارتفاع ورزشی و تفریحی، برپایی تورهای سنگنوردی و صعود با طناب - خدمات کار در ارتفاع و آموزش صخره نوردی صنعتی /انجام کلیه پروژه های شست و شوی نما/ پیچ و رولپلاک نمای سنگی/ رنگ آمیزی نمای ساختمان/ نورپردازی/ پوشش نمای چوب/ درزگیری نمای کامپوزیت و شیشه ای/ نصب دوربین مدار بسته/ نصب بنر وتابلوهای تبلیغاتی/ برپایی تورهای سنگنوردی و هرگونه عملیات کار در ارتفاع و دسترسی با طناب

خدمات ارائه شده

کار در ارتفاع و دسترسی با طناب

انجام کلیه پروژه های شست و شوی نما/ پیچ و رولپلاک نمای سنگی/ رنگ آمیزی نمای ساختمان/ نورپردازی/ پوشش نمای چوب/ درزگیری نمای کامپوزیت و شیشه ای/ نصب دوربین مدار بسته/ نصب بنر وتابلوهای تبلیغاتی/ برپایی تورهای سنگنوردی و هرگونه عملیات کار در ارتفاع و دسترسی با طناب

لينک هاي مفيد

اطلاعات سايت

  • saeid65m@yahoo.com
  • 09101934191
  • 02166846137
  • 09353369949