خوش آمديد

20 توصیه در استفاده از کفشهای دوپوش

20 توصیه در استفاده از کفشهای دوپوش:

کفش دو پوش

استفاده از کفشهای کوهنوردی تکنیکال چند سالیست که در دنیای کوهنوردی متداول گشته و تولیدات آن به تجارتی پرسود بدل گشته است...در ایران ما نیز به تازگی استفاده عمومی از این تولیدات باب شده و مدلهای متنوع آن در بازار وسایل کوهنوردی به چشم میخورند ...اما داشتن این کفشها به تنهایی ضامن سلامت پاهای کوهنورد نیست و استفاده مناسب و درست از آن مسئله ایست که  اکثر دوستان نسبت به آن بی اعتنا هستند...بکار گیری غلط و استفاده سوء از این کفشها در شرایط خاص میتواند یک برنامه کوهنوردی پر هزینه را با شکست مواجه کند و ح­تی مخاطراتی برای نفر استفاده کننده در پی داشته باشد... در این نوشتار هیچ مارک و نوع خاصی از این کفشها مورد نظر نیست . تنها تجربیاتی هر چند کوچک اما قابل استفاده در بکارگیری این کفشها ذکر میگردد. امید است مورد استفاده همنوردان قرار گیرد :



1- هیچ کفشی به تنهایی تمام کارایی ها را با هم ندارد.


2- قیمت بالای یک کفش تضمین کننده آن نیست . کفشی مناسب با سطح­ کار و برنامه هایی که پیش رو دارید انتخاب کنید تا مجبور نشوید چند کفش بخرید.


3- پس از خرید و قبل از استفاده از آن در یک برنامه سنگین ، آنها را در یک برنامه سبک به پا کنید و بیازمایید.


4- هرگاه با یک کفش جدید به کوه میروید به مح­ض ایجاد سوزش در نقطه ای از پایتان سریعا آنرا با چسب بپوشانید ... ادامه حرکت با همان وضع پاهایتان را زخم و حرکت را آزار دهنده میکند.  


5- بعلت سنگین و ح­جیم بودن این کفشها در هنگام حرکت روی شیبهای کم و مخصوصا سراشیبی ها بند پوش داخلی را باز یا شل ببندید تا راح­ت تر حرکت کنید.


6- در برنامه های فنی و استفاده از کرامپون بند ها را مح­کم تر ببندید تا پای شما در کفش بازی نکند.


7- همیشه در طول برنامه کفش را خشک نگاه دارید.


8- رطوبت تعریق تا ح­د زیادی خاصیت گرمایی کفش شما را کاهش میدهد . استفاده از کیسه های نایلونی زیر جوراب درساعات  اول برنامه کوهنوردی که هوا گرمتر و تعریق پاها شدید تر است کمک زیادی میکند.


۹- کرامپون را قبل از اجرای برنامه با کفش ست کنید.


10- از گتر مناسب استفاده کنید. استفاده از سوپر گتر ها که تمام سطح کفش را میپوشانند در افزایش نگهداری گرما موثرند.


11- پوش داخلی کفش را با خود به کیسه خواب ببرید تا برای استفاده در روز بعد گرم بمانند . به پا کردن یک کفش یخزده گاهی موجب یخزدگی انگشتان پا قبل از حرکت میشود.


12- جوراب خوب نقش مهمی در افزایش کارایی کفش شما دارد . جوراب اضافه را فراموش نکنید.


13- مراقب سنگها باشید . جنس پوش خارجی بعضی از این کفشها سخت بوده و ممکن است در اثر ضربه شدید بشکند .


14-  در شرایط اضطراری یا در مواقعی که از کفش دوستانتان استفاده میکنید، میتوانید با پوشیدن جوراب اضافه  یا کم و زیاد کردن کفه کفش، سایز آنرا یک شماره کم و زیاد کنید.


15- اضافه بند کفش را در ساق کفش یا گتر جمع کنید . باز کردن بند کفش یخزده شما را دچار دردسر میکند. مخصوصا اینکه مجبورید برای اینکار دستکش خود را نیز درآورید .


16- در مسیر های سنگی و دست به سنگ مراقب اندازه بزرگ این کفشها باشید و جای پایتان را با دقت بیشتری انتخاب کنید .


17- در هنگام استفاده از این کفشها در فصول گرم سال حتما یک کفش اضافه برای مسیرهای غیر برفی همراه ببرید .


18- کفش خود را پس از استفاده تمیز کنید و پوش داخلی را برای خشک شدن بهتر و جلوگیری از تجمع باکتری ها جدا سازید .


19- مارک بازی ممنوع !!! در مواقعی که ضرورتی ندارد از کفشهای معمولی استفاده کنید ... متاسفانه بسیاری فکر میکنند اگر کفش خوبی به پا داشته باشند کوهنورد خوبی هستند و در تابستان هم کفش دوپوش میپوشند .


20 – اگر تجربیاتی در استفاده از کفشهای دوپوش دارید ارایه دهید تا همه از تجربه شما استفاده کنند ... نظر بیستم را خود شما بدهید...


نظرات  (۱)

  • صآب خونـِ   وبسايت

    دنبال میشوید:)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره سايت

  • کار در ارتفاع و دسترسی با طناب

    انجام هرگونه فعالیت کار در ارتفاع برای ادارات، شرکتها، مجتمع های مسکونی و انجام پروژه های کار در ارتفاع بدون داربست، برپایی کارگاههای کار در ارتفاع ورزشی و تفریحی، برپایی تورهای سنگنوردی و صعود با طناب - خدمات کار در ارتفاع و آموزش صخره نوردی صنعتی /انجام کلیه پروژه های شست و شوی نما/ پیچ و رولپلاک نمای سنگی/ رنگ آمیزی نمای ساختمان/ نورپردازی/ پوشش نمای چوب/ درزگیری نمای کامپوزیت و شیشه ای/ نصب دوربین مدار بسته/ نصب بنر وتابلوهای تبلیغاتی/ برپایی تورهای سنگنوردی و هرگونه عملیات کار در ارتفاع و دسترسی با طناب

خدمات ارائه شده

کار در ارتفاع و دسترسی با طناب

انجام کلیه پروژه های شست و شوی نما/ پیچ و رولپلاک نمای سنگی/ رنگ آمیزی نمای ساختمان/ نورپردازی/ پوشش نمای چوب/ درزگیری نمای کامپوزیت و شیشه ای/ نصب دوربین مدار بسته/ نصب بنر وتابلوهای تبلیغاتی/ برپایی تورهای سنگنوردی و هرگونه عملیات کار در ارتفاع و دسترسی با طناب

لينک هاي مفيد

اطلاعات سايت

  • saeid65m@yahoo.com
  • 09101934191
  • 02166846137
  • 09353369949